Taxibedrijf Jan van Nunen B.V. wint SFT Pluim 2010

Aan het einde van de eerste dag van de Taxi Expo was tijd ingeruimd voor de uitreiking van de SFT Pluim. Een aanmoedigingsprijs voor taxibedrijven die net dat beetje extra doen op het gebied van goed arbo- en ziekteverzuim-beleid. Een trotse directeur Jan van Nunen van het gelijknamige taxibedrijf nam de oorkonde, mét echte Pluim, in ontvangst. Vooral de wetenschap dat zijn bedrijf is voorgedragen door een betrokken taxiwerknemer is zeer waardevol.

SFT hecht waarde aan het gezegde ‘goed voorbeeld, doet goed volgen. Daarom reiken wij elk jaar de SFT Pluim uit aan een bedrijf dat goede resultaten laat zien op het gebied van arbeidsomstandigheden, een laag ziekteverzuim en betrokken medewerkers. Dit jaar werden wij blij verrast met maar liefst zes genomineerde taxibedrijven. Taxibedrijf Jan van Nunen wint de prijs op basis van onder andere de volgende punten:

  • Daling ziekteverzuimpercentage:
    Een nieuwe, betrokken arbodienst en een persoonlijke en gerichte aanpak van de dagelijkse verzuim- en re-integratiebegeleiding zorgde binnen een jaar tot een verlaging van het verzuim van 5,6% naar 3,4%!
  • Goede overlegstructuur:
    Er is een overlegstructuur met inspraak voor de medewerkers binnen de organisatie. Met een Personeelsoverlegorgaan wordt min. 4 x per jaar overleg gevoerd. Daarnaast is er periodiek overleg met centralisten en chauffeurs en minimaal 1 x per jaar is er een personeelsbijeenkomst met alle werknemers.
  • Regelmatig bijscholing voor werknemers:
    Werknemers wordt met name vanuit/via DVG (taxileraren) regelmatig opleiding/training aangeboden op hun eigen vakgebied. Werknemers doen ook de internetcursussen via SFT. Voor werknemers die thuis geen pc hebben biedt het bedrijf de mogelijkheid de cursus op een pc in het bedrijf te doen.
  • Betrokken personeel:
    Alle centralisten werken binnen het bedrijf ook gedeeltelijk als chauffeur. Dit ‘in elkaars keuken kijken’ voorkomt veel misverstanden en bevordert de communicatie en betrokkenheid tussen centrale en chauffeurs onderling.
  • Goede faciliteiten:
    Werknemers waarderen de kantine met goede voorzieningen voor de pauzes. Actuele info (ook arbo-verzuim) wordt via een TV-scherm in de kantine aangeboden waardoor werknemers zich betrokken voelen en op de hoogte blijven.
  • Betrokken directie:
    De directie ziet het als haar (zorg)plicht haar werknemers met privéproblemen of beginnende fysieke klachten te helpen.

Wij feliciteren de directie en het personeel met deze prijs en hopen dat de taart gesmaakt heeft. Wilt u volgend jaar ook uw werkgever nomineren? Kijk dan even naar de voorwaarden en maak gebruik van het nominatieformulier.

Reacties

Toon reacties Reageer
Reageer

Plaats uw reactie






 Naar boven