Hoe denkt u over ons?

In oktober 2011 voerde Sociaal Fonds Taxi een klanttevredenheidsonderzoek uit onder werkgevers en werknemers in de taxibranche. De resultaten zijn nu bekend. Hoe denken werkgevers en werknemers eigenlijk over SFT?

Allereerst willen we langs deze weg de mensen bedanken die hebben meegewerkt aan het onderzoek. Dankzij uw reactie kunnen wij gericht maatregelen nemen om onze dienstverlening te verbeteren. Maar zoals de belastingdienst het al zei “ niet leuker maar wel gemakkelijker”. Want ook SFT heeft in opdracht van sociale partners taken uit te voeren waarvan niet altijd door iedereen het nut wordt ingezien.

Positief versus negatief

Werkgevers waren dan ook kritisch over de CAO-controle, vinden dat er goede voorlichting moet zijn over de soms moeilijke CAO-onderwerpen en stellen dat veel overtredingen ter goedertrouw worden gemaakt. Werkgevers waarderen de arbo-activiteiten van SFT goed. Ook de internettrainingen worden positief beoordeeld. Dat geldt ook voor de werknemers die deze vorm van training een ruime voldoende geven. De bekendheid van SFT en de verschillende vormen van dienstverlening zijn overal het algemeen goed bekend bij werkgevers en ook bij werknemers. De taxikrant blijkt een succes te zijn.
De bereikbaarheid van SFT kan beter. Ook de ondersteuning bij het premie-inningsproces is een aandachtspunt. En de afhandeling van ESF aanvragen krijgt een nipte voldoende. Bij deze aanvragen is SFT doorgeefluik naar het ministerie en moet zij de soms gedetailleerde richtlijnen strikt uitvoeren.

Meer tevredenheid

Het is de bedoeling dat dit onderzoek over een tijd wordt herhaald zodat we kunnen meten of de maatregelen die we gaan nemen, leiden tot meer tevredenheid bij werkgevers en werknemers.


 Naar boven